همزمان با باز شدن فروشگاه‌های کوچک‌تر از ۸۰۰ متر و راه افتادن کاسبی‌های خرد در آلمان، صدر اعظم این کشور نسبت به بازگشت موج دوم ویروس کرونا هشدار داد.

باز شدن گلفروشی در آلمان در زمانه قرنطینه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، آنگلا مرکل که تدابیر دولت او به کاهش چشم‌گیر نرخ ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا انجامیده، حالا نگران بازگشت کووید-۱۹ با موجی بزرگ‌تر به دلیل بازگشایی کسب و کارهای خرد و شتاب در نادیده گرفتن قوانین قرنطینه است. صدر اعظم آلمان در یک تماس تصویری گفت مذاکره با مسئولان برخی ایالت‌های فدرال برای جلوگیری از آسان‌گیری زودرس خوب پیش نرفته است.

از دوشنبه صبح در نخستین مرحله آسان‌گیری قرنطینه کرونا پس از حدود یک ماه، کتابفروشی‌ها، گلفروشی‌ها، نمایندگان شرکت‌های خودروسازی و دیگر فروشگاه‌ها با مساحت کمتر از ۸۰۰ مترمربع کار و فعالیت را از سر گرفتند. سختگیری‌های موقتی مربوط به قرنطینه کرونا در آلمان و چند کشور دیگر اروپایی برداشته شد و در نروژ هم برخی مهدهای کودک پس از حدود یک ماه دوباره میزبان بچه‌ها شدند.

گوری ملبی، وزیر آموزش نروژ در توجیه باز شدن مهدها گفت: ویروس کرونا به مرحله پایش رسیده و از آنجا که کووید-۱۹ کمتر روی کودکان اثر می‌گذارد، رفتن بچه‌ها به مدرسه و مهد ایمن است. با این حال برخی پدرها و مادرها در نروژ و دانمارک از بازگشایی مراکز آموزشی انتقاد کردند و یک صفحه فیس‌بوکی در نروژ با نام «بچه‌های ما خوکچه آزمایشگاهی کووید-۱۹ نیستند» بیش از ۳۰۰ هزار امضا جمع کرد.

یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد دست‌کم ۲۵ درصد والدین نروژی نمی‌خواهند بچه‌های خود را پیش از کسب اطمینان از رفع شدن خطر کرونا به مدرسه‌ها بفرستند.

کد خبر 503239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha